fredag 23 oktober 2009

ABC i ord og bilder - E











Fredagen den 23 oktober
Fredagsfika på jobbet - mackor och gott pålägg plus härliga diskussioner precis vad en fika stund bör ha! Möte i Uddevalla på eftermiddagen innan det var dags att vända hemåt igen.

Nu ska här njutas av ledigheten! Startade med att laga mat till familjen - ingen hit så den rätten gör vi inte igen;-))

Dagens bild
Dags för veckans ABC i ord og bilder - E. Jag bjuder här på min favorit nämligen "Ekströms"! Ekströms har förgyllt många måltider i vår familj. Vem minns inte mellanmålen med chokladpudding eller nyponsoppan i sirapsflaskan vid utflykterna. Vaniljsåsen är nog ändå den som jag har haft mest användning för till blåbärspaj, äppelpaj, rabarberpaj och alla andra goda bärpajer;-))

En bra sak från idag
Är att jag nu har två lediga dagar framför mig;-))

12 kommentarer:

  1. Vern om dine favoritter! Tennene løper i vann!!!

    SvaraRadera
  2. Jeg har set reklamer for dette på svensk TV. Sjovt nok, så har vi mig bekendt ikke noget lignende her. Jeg tror, de fleste spiser creme fraiche til deres pier, eller flødeskum måske.

    SvaraRadera
  3. Ekströms är jag ingen storkonsument av. Fast vaniljsås blir det ju ibland :-)
    Ester är en stor hund. Hon väger drygt 40 kg.
    Trevlig helg. /Anette

    SvaraRadera
  4. Tack för recommadationen.
    Tror jeg har smakt Ekströms blåbærsuppe.
    Men skal huske på dette på vår neste "Harry-tur".
    Hva det er:
    http://toraa.blogspot.com/search?q=Harry+tour
    hehe.
    ha en flott helg

    SvaraRadera
  5. Ekströms nyponsoppa är min favorit!!!
    Blåbärspaj och vaniljsås har jag naturligtvis aldrig nekat heller!!!
    Låter som en helg planerad för lugn och ro!!
    Ha det gott!
    kramar

    SvaraRadera
  6. Mmmm...och när jag var "ung" så blandade vi i marsanpulver i fil - det var ju såååå himla GOTT! Det var på den tiden det inte fanns så många variationer på fil och yoggi...

    Ha en underbar helg min go´a vän!♥

    SvaraRadera
  7. Mmmm ikke smakt det, men det høres deilig ut. Nyt dine delikatesser :P

    SvaraRadera
  8. Yes! Nyponsoppa har vi slæbt hjem fra sverige - blåbär-soppan er også god!

    SvaraRadera
  9. Det hørtes godt ut, kjekt at jeg nettopp har laget muffins til ungene slik at jeg kan kose meg med det ;)

    SvaraRadera
  10. Vaniljesaus hører til en god dessert. Her i Norge har vi ikke dette merket, men vi har da vaniljesaus.

    SvaraRadera