tisdag 7 juli 2009

TisdagsTema - sommar


Tisdagen den 7 juli
Idag har redan ett åskväder dragit över oss men nu skiner solen igen. Blir nog en blanddag idag. Tänker passa på att baka lite till för det är så gott att plocka fram. Dagen idag bjuder på vila det enda inplanerade är Allsång på Skansen samt Murder in Midsumer.

Dagens bild
Är mitt bidrag i TisdagsTema - sommar. För mig innebär sommar böcker! De passar i alla väder. En regnig dag kryper man upp i soffan med en bok, en solig dag sitter man och läser på stranden! Detta är vad jag har hemma som sommarlån från biblioteket.

En bra sak från idag
är att jag tog sovmorgon!

6 kommentarer:

  1. Åh ja, vad jag önskar att jag kunde ta mig tid att sätta mig ned en stund och läsa.
    Pocket = sommar, bra tolkning!

    SvaraRadera
  2. Oj..himmel jaaa jag måste försöka hinna läsa..men du vet det är så mycket som jag vill göra :)

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det tur att det finns böcker när regnet strömmar ner utanför. :)
    Det blir Morden i Midsomer hos mig med. Vad vore sommaren utan den serien?
    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  4. Ja, det blir många böcker under sommaren!

    SvaraRadera
  5. Ja, att läsa böcker är nog något av det bästa man kan göra på sommaren. Jag skriver nätan mer OM böcker på bloggen än jag läser. Har inte riktigt ro i själen eller i benen med 2 under 3 hemma.

    SvaraRadera
  6. Mmmmm, har tyvärr kommit ifrån riktiga böcker av papper som man kan hålla i.
    Däremot har jag blivit smått beroende av ljudböcker. Men brukar iaf försöka ta ett par pocketböcker varje sommar.

    SvaraRadera