fredag 25 september 2009

Räkor & "var fan är det vita?" kväll!

Foto: Lillgrabben

Fredagen den 25 september
Min tur att fixa fredagsfikat på jobbet. Brukar alltid baka något gott men igår var jag ju på Drömläge så det fick bli bageriet istället. En underbar bullkrans blev mitt bidrag och det uppskattades.

Var på stan och handlade 50 års present på lunchen. Kul för hon i affären gav oss rabatt och plockade fram det perfekta halsbandet när hon fick reda på VEM vi skulle uppvakta. Hon bad oss till och med hälsa till jubilaren;-))

Lovade hämta storgrabben när han var klar med sin innebandy å tur var väl det för VEM hade glömt att fixa det vita till räkorna? Ja inte var det jag som fixade maten idag inte - men däremot hängde jag på systemet en timme innan de stängde ... en fredag ... som tillika är en lönefredag;-))

Kan bara säga att vinet var gott! "L" ett Chardonnayvin om ni undrar♥

Dagens bild
Är tagen av lillgrabben men det är jag som agerar fotomodell;-))

En bra sak från idag
Var när jag ringde C för ett jobbärende och hon berättade att hon var ledig idag för hon skulle fylla 50 år och ha öppet hus under lördagen.

Tänk det hade jag ingen aaaaaaning om ;-))

Hon berättade även det att det lilla pelargonskott hon fått av mig tidigare är nu en superfin blomma och pryder bordet i tältet - så jag skulle liksom vara med på hennes kalas. Hon vet inte att jag kommer tillsammans med resten av "Samlevnadsgruppen" för att gratulera henne hihihihihi

4 kommentarer:

  1. Åh va kul med fest! Njut av räkor och vin ikväll! Vad hette vinet?

    SvaraRadera
  2. men det var en liten liten räka...

    SvaraRadera
  3. Och hon läser inte din blogg - vilken tur!

    SvaraRadera
  4. Men Barbro det är räkor jag äter inte hummer;-))

    SvaraRadera