tisdag 22 september 2009

TisdagsTema - grönt är skönt


Tisdagen den 22 september
Så då var det höstdagjämning då - natt och dag lika långa! Å nog har det känts som höst alltid. Dagen startade med regn samt blåst som gjorde omöjligt att använda paraply. Så väl framme på jobbet kan jag säga att frissan såg inte ut som den gjorde när jag gick hemifrån;-))

Till MQ för att hitta ett par byxor - det blev jeans som ska läggas upp och kan hämtas på söndag! Sen raka spåret till vattengympan. Skönt men jisses va hungrig jag var när jag kom hem! Fram med stekpannan och fixade till en omelett.

Dagens bild
Tisdagstema denna veckan är grönt är skönt och det har varit en utmaning för mig. Mitt bidrag är nog lite långsökt men sitter och njuter av en kopp grönt te ur min gröna kopp som jag fick förra gången jag lämnade blod! Te och tända ljus är skönt på hösten;-))

En bra sak från idag
Mitt möte med Brålanda väntjänst

8 kommentarer:

  1. En sån mugg har jag som jag också fått i blodgivar gåva.
    Trode bara det var här i Lidköping som man har dem men icke...

    SvaraRadera
  2. Men vilken fin present. Jag håller med dig om att det är nåt speciellt med te och ljus under hösten. :)
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  3. Jättefin mugg! Just ja,det är höstdagjämningen idag,har inte tänkt på det...hm..det blir mörkare och mörkare nu...
    Tur det finns ljus!

    SvaraRadera
  4. Inte sjutton får min blodgivande man några sådana muggar - måste bero på att de inte är blå!

    SvaraRadera
  5. Ohh vilken fin mugg!! Hoppas de vill ha mittt blod snart då!!

    SvaraRadera
  6. Anni - den finns även i blått;-))

    SvaraRadera
  7. Långsökt okej - men också fyndigt! ha en skön höst!

    SvaraRadera