söndag 20 september 2009

Trattisjakt


Söndagen den 20 september En underbar morgon - igen! Startade med att blanda ihop min surdeg som jäst över natten, den ska jäsa många timmar så jag ställde undan den igen. Förberedde dagens lunch genom att koka kalvköttet. Packade fikakorg, grabbade kameran och traskade iväg till skogen. Hittade nya svampställen men fick framför allt en stunds avkoppling i den underbara vädret. Å fikat smakar som alltid extra gott ute!

Hem igen och trixade till lunchen - dillkött i en härligt sötsur sås♥

Dags för nästa steg i bakningen. Klickade ner degen i smorda formar sen fick den jäsa vidare medan jag åkte till stormarknaden för att ladda förråden. Väl hemma dags för att baka ut brödet. Sen blev det bakpotatis med skagenröra till middag. Innan jag gjorde i ordning morgondagens middag - kålpudding! Nu är jag mör.....

Dagens bild
I skogen hittade vi trattisar ♥ Det roliga med att hitta trattisar är att hittar man en så finns där alltid fler - det gäller bara att sätta på sig trattisglasögonen

En bra sak från idag
Att vi gick ut på förmiddagen för på eftermiddagen kom regnet!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att man alltid hittar trattisarna när man gett upp och sätter sig ner för att kissa...
    Det är med andra ord viktigt att gå ut i skogen kissnödig!

    SvaraRadera
  2. Jag är ingen svampplockare,men blir riktigt sugen när jag ser din fina bild!
    Oj vad du är duktig i köket! Blir så imponerad!
    Kram!

    SvaraRadera