fredag 2 oktober 2009

ABC i ord og bilder - B

ABC i Ord og bilder har kommit till bokstav B och jag tänkte varför inte hoppa på här oxå;-)) Att jag har missat A är i och för sig trist men inget att göra något åt.







Mitt bidrag är från i augusti då jag var nere vid slussarna och fick se denna båt trixa sig igenom slussen. Det är inte mycket plats över men kaptenen är skicklig och det är säkert inte först gången båten passerar slussen. Birthe Bres tycks vara båtens namn och det passade ju även det in på dagens bokstav;-))

17 kommentarer:

  1. Der var det trangt! Men, båten har sikkert passert der noen ganger, ja - så de er vel vant med det:) Fin B, dette - ha ei fin helg!

    SvaraRadera
  2. Oj, ja jeg er glad det ikke er meg som må føre den båten igjennom der ja.

    SvaraRadera
  3. Fin B-løsning. Hvor ligger slusen henne??

    SvaraRadera
  4. Imponerende hvordan de får det til med slike sluser.

    SvaraRadera
  5. Sånn fiks måte å komme seg fram på. Men for en presisjons som må til. Tøft.

    SvaraRadera
  6. Ved og i sluserne kan man hurtigt skelne mere garvede sejlere fra nybegyndere, hvor nerverne sidder udenpå tøjet *S*

    SvaraRadera
  7. Velkommen til ABC ord og bilder!
    Du kan jo legge A'en inn i dette innlegget også- det er helt lov. Så får du med deg hele alfabetet. Er dte en uke du ikke kan, så kan man ta de bokstavene man mangler på neste innlegg. Det er opp til hver enkelt.
    Ikke mye plass på sidene av båten i kanalen der.
    Dette er vel av de største båtene som kan gå gjennom der?

    SvaraRadera
  8. Fantastisk løsning.
    Jeg har alltid vært fasinert va båter og sluser.
    Av sistnevnte har jeg passert mer enn 300-)

    Mitt B-innlegg er her:
    http://toraamusic.blogspot.com/

    SvaraRadera
  9. Sluseferder har jeg aldri vært med på. Det finnes noen ennå i Sverige vet jeg og noen i Norge også. Flott B-tema

    SvaraRadera
  10. Det var en rejäl båt att komma igenom där!!

    SvaraRadera
  11. Der var godt nok ikke meget plads at give væk af!

    SvaraRadera
  12. Ja her kan vi snakke om å tre tråden i nåla;0)
    Det er sannsynslegvis hårfin berekning dette her, og kapteinen ser ut til å vete kva han gjer...
    flott og passande navn var det og ja!!

    SvaraRadera
  13. Det er spennende å se når en båt manøvreres på slike trange steder!

    SvaraRadera
  14. Vilken konst det måste vara att angöra den bryggan eller slussen menar jag.

    SvaraRadera