fredag 9 oktober 2009

ABC i ord og bilder - C














Fredagen den 9 oktober
Idag har jag varit på utbildning i Göteborg. Har lärt mig mer om jämställdhet och kvinnofrid. En fråga som kom upp är varför det heter kvinnofridsbrott när det är män som utför brottet och kvinnan egentligen är offret? Män står bakom ca 90 % av allt våld i Sverige idag men vi förklär det i ord som läktarvåld, gängvåld, gatuvåld osv

Dagens bild
Deltar i veckans ABC i ord og bilder - C där mitt bidrag är min gamla rostiga cykellampa! Såg en cirkus idag påväg hem från Göteborg men lyckades inte få stopp på chauffören och stanna;-)) Borde i och för sig tagit en bild på choklad - eller hur Anni;-))

En bra sak från idag
Är INTE att mina nya skinnhandskar kom bort i Göteborg! Utan det måste vara att jag åker ut med ett tjejgäng ikväll och kommer hem på söndag;-))

13 kommentarer:

  1. Stilig bilde og flott C-innlegg. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. En flott C!
    Så dumt da at ikke cirkuset ville stoppe for deg;) Sett slikt!!!
    Klem fra Petunia

    SvaraRadera
  3. Kjekt med mange c'er å velge mellom! ;) God helg!

    SvaraRadera
  4. Sjarmerende. Tenk, den har vist veien gjennom mørke kvelder i alle disse årene. Vi er veldig glade i å sykle her. JEg har en ny, flott sykken, men klarer likevel ikke å kvitte meg med den gamle, gode med sjel og sjarm :)

    SvaraRadera
  5. Sykkellamper er kjekke å ha nå utover høsten ja tenker jeg. Denne var jo riktig flott og nostalgisk :)

    SvaraRadera
  6. Den cykellygte er da så rusten, at den nærmest ligner en antikvitet.

    SvaraRadera
  7. Ja, det är ju väldigt inne med rost i trädgårdar nu för tiden, så varför inte på cyklar :-) /Anette

    SvaraRadera
  8. stilig bilde , mer stilig enn cirkus. God helg

    SvaraRadera
  9. Fungerar lampan?
    Vad gäller choklad är min vilda gissning att en del andra deltagare har chokladbilder...

    SvaraRadera
  10. Finfin C;)
    Takk for kommentaren inne hos meg! Gøy du synes bildet var bra!
    God helg!

    SvaraRadera
  11. sjarmerende bilde av sykkellampen. Godt brukt den der. Ha en fortsatt god helg

    SvaraRadera
  12. Den der vet du, den kjenner jeg igjen fra min første sykkel.
    Den het Flygern - min far kjøpte den til meg for rundt 100 kroner, noe som virkelig vare mye penger i 1950-tallets Norge

    Supert innlegg

    Mitt c-innlegg er her:
    http://toraamusic.blogspot.com/

    SvaraRadera