söndag 8 november 2009

Fars dag

Söndagen den 8 november
Vaknade först och fixade frukost alla kom upp utan fadern i familjen som lugnt sussade vidare! Men han kom upp tillslut så att vi kunde fira honom. Jag bakade Morotskaka som jag hittade på "Mat och annat gott!" och jag kan lova att den var god!

Fick med mig två av grabbarna när jag åkte och handlade. På hemvägen svängde vi in hos mamma lite och snackade. Lite ensamt för henne nu när pappa ligger kvar på sjukhuset.

På filmklubben visades "De osynliga" - en rysligt gripande och stark film. Jag fick verkligen jobba med mina fördomar och pendlade fram och tillbaka i vart jag stod. Tårar torkades lite var stans i salongen. Se den om ni har chansen!

Dagens bild
Vår mumsiga morotskaka som vi firade fars dag med!

En bra sak från idag
Att jag lyckades fixa två biljetter till kommande frukostfilm i filmklubben

5 kommentarer:

  1. Den där morotskakan ser vansinnigt smaskig ut. Jag måste kanske baka nån dag. :)
    Ha en fin måndag.

    SvaraRadera
  2. Tänk att det är ett år sedan vi träffades! Tår en tårtbit och firar det!

    SvaraRadera
  3. Mums,den ser mycket god ut!
    Tack för tipset om filmen,den har jag inte sett.
    Ha en trevlig måndag :)

    SvaraRadera
  4. Undrar om jag har tillräckligt med morötter hemma...

    SvaraRadera
  5. Mums vad jag blev sugen på morotskaka nu, det var länge sen jag bakade en sån.....Mmmmm

    SvaraRadera