torsdag 10 december 2009

Anna-gåva

Torsdagen den 10 december
Kan bara säga det att jag har varit mer än lovligt trött idag. Himla tur att jag inte tog en snaps till maten för då hade jag skämts mer. Körde ju hem vilket säkert var min räddning.

På jobbet var det manfall! Två pappor var hemma för VAB pga influensa vaccinering och en kollega var på väg mot Långberget för skidåkning. Att vi sen springer på möten däremellan gör ju inte det hela lättare;-))

Dagens bild
Är min "Anna-blomma" från far & mor. När jag växte upp fanns inte mina namn i almanackan - vilket jag tyckte var mycket orättvist. Därför fick jag Anna dagen som min dag. Nu har jag två namnsdagar men Anna dagen lever liksom kvar;-))

En bra sak från idag
Att mamma varit så snäll och bakat mandelmusslor till mig som jag ska bjuda på imorgon på jobbet!

3 kommentarer:

  1. * Vilken snäll mamma som bakat så fina kakor!
    * Mitt namn fanns inte heller i almanackan då jag var barn.
    * Ja, det är ett ständigt "pysslande" på jobbet för att få allt att fungera.
    * Skönt att det är fredag i morgon!
    /Kerstin

    SvaraRadera
  2. Ja visst ja, jag har ju namnsdag idag. Nästan i alla fall för jag har haft samma öde som du. Ett A hit eller dit....

    SvaraRadera
  3. En mycket kort period fick jag också ha namnsdag den 9/12 - men sedan ändrade de namnlängden igen...

    SvaraRadera