fredag 11 december 2009

ABC i ord og bilder - K

Fredagen den 11 december
Min tur att fixa fredagsfika å vad gjorde man om man inte hade en underbart snäll mamma? Mamma bakade mandelmusslor igår som jag bjöd på idag på jobbet. Men tack vare att mamma bakade åt mig fick hon sällskap på träningen igår;-)) Mina arbetskamrater var mycket nöjda med min mammas bakning -♥- På jobbet fick vi idag avnjuta stadens lucior. På min tid räckte det att vara snygg för att bli lucia men jag kan säga det att det räcker inte idag! Idag ska man oxå kunna sjunga - å det kunde dessa tjejer vill jag lova. Det var inte långt ifrån att jag satt och stor tjöt!

Dagens bild
Blir mitt bidrag till ABC i ord och bild som nu kommit till bokstaven K. Detta klot lyser vackert blått i en av våra rondeller. Den blåa färgen lyckades jag dock inte få fram i bilden;-))

En bra sak från idag

Föreställningen "Med LIVET som insats" som Bente Hjelm & Anna-Lena Lindqvist bjöd på ikväll på Saga teatern ;-))



10 kommentarer:

  1. Ikke aning hva klot er men vakkert er det men jeg tror du går en uke feil i julestria , for jeg har kommet til L...men mulig du tar det som det kommer. ;O) F

    SvaraRadera
  2. Den var fin!
    Selv om vi er på L... ;)

    SvaraRadera
  3. Det er en fin klode. Man kan vel sige, at du har dækket både "K" og "L" med _k_l_ot.

    SvaraRadera
  4. Hoppsan! Gissa om jag har missat både ett och annan - jag hade ju kyrka på K redan förra veckan! Nu ska det ju till med ett L - sicken miss!

    Men Klot har två betydelse i Sverige - ett mer som ett runt föremål det andra kan väl mer syfta på att det var klantigt att missa vilken bokstav som egentligen gäller;-))

    SvaraRadera
  5. Skikkelg fin lysklode!! Lys og klode så har du begge bokstavene - både K fra forrige uke og L i denne uken;)

    SvaraRadera
  6. Vilket vackert klot. Kul att få se det.
    Önskar dig en fin kväll och en fin tredje advent.

    SvaraRadera
  7. Lysande klot, det var smart av Petunia ;-)
    Och blått dessutom - läckert!

    SvaraRadera
  8. Den er smuk - uanset, hvordan den staves:-)

    SvaraRadera
  9. For et vakkert lysspill. Det spiller ikke noen rolle om den står for klot eller lys. Flott skue var den i hvertfall. Ha en flott uke!

    SvaraRadera
  10. Hva er klot? Hehe, jeg skjønner det jo ut av kommentarene over, men jeg stusset med en gang! Flott klot :o)

    SvaraRadera