tisdag 22 december 2009

Sista arbetsdagen för i år gjord;-))

Tisdagen den 22 december
Vaknade innan klockan ringde så jag tog fram spikmattan och la mig på den en stund tills det var dags att gå upp. På vägen till jobbet släppte jag av storgrabben på hans jobb - det är bråda dagar för en brevbärare nu så här inför julen. Blev intervjuad och fotad av lokalreportern ang vikten av att använda halkskydd nu när det är vintertid. En billig försäkring för att slippa mycket lidande.

Fick sluta tidigare än vad jag planerat då lillkillen idag skulle klippa sig och vem tror ni glömde ge honom pengar till klippningen? Men å andra sidan var det skönt att få gå hem tidigare för det var lite lojt på jobbet idag.

Väl hemma så har här bakats vörtbröd - men se det är nog allt jag orkar för jag är trötter! En kopp te och soffan är det som gäller nu!

Dagens bild
Stannade för att fota dekorationerna över vattnet - ett vatten som man inte gärna vill ramla ner i! Bilden skulle nog göra sig lite bättre om det var mörkare så jag ska försöka ta mig dit sent en kväll - men nu var det ju det där med avsaknad av stativ!

En bra sak från idag
Fick handlat det sista inför julen - nu kan den komma;-))

3 kommentarer:

  1. Har du inte viskat till tomten att du behöver ett stativ?

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en riktigt God Jul!
    Kram

    SvaraRadera
  3. oj. jag trodde du hade photoshoppat :)

    God Jul

    SvaraRadera