söndag 13 december 2009

Vilken väg ska man ta?


Söndagen den 13 december
Efter morgonens luciafirande i soffan framför tvn fick jag med mig maken på en promenix. Efter det så har jag lyckas med att krångla till det mesta. Kom till mamma för adventsfika - ca 2 timmar för tidigt! Hem igen och laga mat. Tillbaka till mamma och fikade av hjärtans lust innan jag åkte mot Maxi medan familjen åkte hem. Väl framme kom jag på att jag missat listan på vad jag skulle handla hemma - hur klarade man sig utan mobil;-))

Sen var det till att hämta sonen hos flickvännen hem och stötta grabben som bakade lussekatter till nämnda flickvän som han ska ta med nu ikväll när han åker tillbaka till henne. Detta måste vara äkta kärlek-♥-

Nu ska jag baka ut brödet - ser ut som om jag har en lång kväll framför mig;-)) Men kan ju passa på att titta på "Skicka vidare"!

Dagens bild
Är från morgonpromenaden. Någon har haft svårt att välja väg! Om man svänger höger kommer man hem till mig;-))

En bra sak från idag
Att jag fick se solen lysa igen!

5 kommentarer:

  1. Ibland är det svårt att välja rätt väg, jag hade svängt höger hem till dig...
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kommer man till mamsens kakor om man svänger vänster?

    SvaraRadera
  3. Ja inte är det så lätt alla gånger att välja rätt väg. Jag brukar vela jag också men inte fullt så där mycket. ;)
    Du verkar ha fullt upp idag.
    Hoppas att det går bra med bakandet.
    Jag tittar också på skicka vidare.
    En fantastisk film som jag sett förut, men bara måste se igen.
    Nej, vi har inte klätt granen. Jag är också sån att det ska göras kvällen före julafton.
    Men vad gör man inte för konsten, jag fick plocka fram julkulorna för att fota. ;)
    Ha en fin vecka, Anna-Lie.

    SvaraRadera
  4. Du hinner med mycket! Den filmen tror jag inte jag har sett? Men den är bra?

    SvaraRadera
  5. Oj, där var det halt.. eller gick det lite för fort fram kanske??? Här ligger bilar i diket men sambon som är bonde rycker ut och hjälper dom upp!!! Det snöar fortfarande. Undrar om vi kommer ut imorgon???

    SvaraRadera