lördag 12 december 2009

Krokodiler på bordet

Lördagen den 12 december
Pappan och mellangrabben åkter till Göteborg för att handla - science fiction bokhandel samt musikbutiker som inte finns i småstaden. Mamman och lillkillen åker till stans konditori och köper "Krokodiler" till sig och storkillen som ligger hemma och är sjuk.

Mamman har ägnat dagen åt städ & tvätt men hunnit med både Melodikryss och promenixer. Glögg och pepparkakor slank ner medan hon lyssnade på sin nya Clapton skiva (ny för mamman alltså!) Nu kvarstår att få upp julgardinerna i köket vilket är ett rejält pussel. Ledde nästan till skilsmässa ett år men nu hoppas mamman att rutinen är bättre. Sitter nu med ett glas vitt och väntar ut maken som satt sig i soffan för att titta på fotboll! Funderar inte ens på varför;-))

Dagens bild
Nu kan du se hur Krokodiler ser ut Anni -smaka får du göra när du kommer hit;-))

En bra sak från idag
Är att jag kommit ut på två promenader

3 kommentarer:

  1. Vet du hur jag sätter upp julgardinerna? Jag har vanliga vita linnelängder året om och till jul hänger jag bara på julmönstrade kappor med egna klämmor runt den befintliga upphängningen. T o m min man kan fixa det ;-)

    Krokodiler ser ut som något som passar när man ska växa på längden!

    SvaraRadera
  2. Vad mycket mamman hinner med på en dag! Den där krokodilen ser ut som en hel middag, tycker jag. Hoppas att det gick bra med gardinerna.
    Ha en fortsatt bra helg!

    SvaraRadera
  3. Hihi,ser verkligen ut som en krokodil!! Jag har ju också Jöbacks julskiva kom jag på! Ska genast ta med honom ut i bilen *ler*!!!

    SvaraRadera