lördag 26 december 2009

För tidigt 50-års firande

Lördagen den 26 december
Idag ska vi ha en bjudning för maken som ska fylla 50 år och ska jag vara riktigt ärlig har jag ingen ork att fixa kalas! Å detta säger en som alltid älskat att fixa kalas och bjudningar! Blir lite orolig för mig själv-♥-

En köttfärssås soppa med rotsaker, nybakat bröd med ost från Sivans ost och sen toscakaka och Rocky Road! Det får duga även om det kanske inte är en direkt 50-års meny. Min mor och far samt syrran med sambo och barn var det som kom och J fick en resväska vilket passar mer än perfekt.

Dagens bild
Är en av Toscakakorna jag bakade till fikat idag. Mumsigt värre och jag fick nästan en hel kaka som jag kunde frysa in till kommande fikastunder!

En bra sak från idag
Att kalaset fungerade och nu är avklarat!

5 kommentarer:

  1. Det viktigaste är ju att man träffas och har trevligt tillsammans. Det är inte värt att slita ut sig för en tjusig meny, det är inte det man minns sedan.
    Nu bär det väl snart iväg för Er?
    /Kerstin

    SvaraRadera
  2. Jag har slutat med alla krav på mig själv vid kalas. Det duger alldeles utmärkt med Findus bullar från frysen och ballerinakex. Varför slita ut sig hela tiden??? Vem tackar mig för det??
    Må bra istället!!" Kram

    SvaraRadera
  3. Oj,direkt efter jul och en bjudning på gång,puh!!!
    Förstår att du inte orkar!
    Viktigast är att man träffas:)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Läcker kaka! Tosca är en av mina favoriter och din ser helt perfekt ut!

    God fortsättning!

    SvaraRadera